ایران دانلود

مرجع نیازمندیهای ایران


بانکداری الکترونیک (بانک صادرات)

- ورود به سایت بانکداری الکترونیک

- معرفی خدمات و مزایا

- دستور پرداخت

- انتقال وجه به حساب مشتریان کلیه بانک ها

- مشاهده صورتحساب

- پرداخت قبوض

- تعیین مبلغ چک سپهر

- انتقال وجه بین انواع حساب های سپهر

- شرایط عضویت و راهنمای استفاده

برای نمایش توضیحات روی ادامه مطلب کلیک کنید.


/*********************************

 

- ورود به سایت بانکداری الکترونیک

برای ورود به سایت بانکداری الکترونیک اینجا کلیک کنید.

 

- معرفی خدمات و مزایا

هر یک از دارندگان حسابهای متمرکز سپهر بانک صادرات ایران میتوانند با اتصال به اینترنت و مراجعه به آدرس https://ib.bsi.ir و با کلیک روی پیوند " عضویت" تقاضای استفاده از امکانات اینترنت بانک صادرات را بنمایند. مشتریان محترم می‌توانند ازطریق سیستم بانکداری اینترنتی درخواست عضویت نموده و حداقل یک هفته پس از مراجعه حضوری به شعبه افتتاح کننده حساب ( شعبه انتخابی باید شعبه افتتاح کننده حساب باشد) ، نسبت به فعال سازی کد کاربری خویش اقدام نمایند. بعد از یک روز کاری از مراجعه به شعبه، مشتری می‌تواند با کد کاربری ودستگاه رمز یاب خویش از امکانات سیستم بانکداری اینترنتی استفاده نماید. تذکر مهم : برای استفاده از سیستم بانکداری اینترنتی باید مرور گر internet explorer یا بالاتر گرفته شود.

 

- دستور پرداخت

بانک صادرات ایران بعنوان اولین بانک کشور سیستم دستور پرداخت اینترنتی را راه اندازی کرد. به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، در راستای جوابگویی به انتظارات مشتریان، تامین رفاه، جلب رضایتمندی و همچنین صرفه جویی در وقت و هزینه آنان، سیستم دستور پرداخت اینترنتی بانک صادرات راه اندازی و کلیه مشتریان می توانند از این خدمت جدید بهره مند گردند. بر اساس این گزارش کلیه مشتریان سرویس بانکداری اینترنتی بانک صادرات با ورود به بخش پرداخت و انتخاب گزینه دستور پرداخت قادرند نسبت به پرداخت اقساط یا واریزهای دوره ای خود به سایر حسابها اقدام نمایند. گفتنی است متقاضیان استفاده از این خدمت نوین می بایست به سایت بانک صادرات ایران به آدرس www.bsi.ir مراجعه نمایند و پس از تکمیل فرم عضویت بخش بانکداری اینترنتی و دریافت دستگاه رمزساز (OTP)راساًٌ و بصورت آن لاین قادر خواهند بود از خدمات متنوع سیستم بانکداری اینترنتی شامل؛ انتقال وجه، پرداخت قبوض، دستور پرداخت، تعیین مبلغ چک ، مشاهده صورتحساب و مدیریت حسابها بصورت رایگان و بدون پرداخت وجه اقدام نمایند. لازم بذکر است بانک صادرات ایران بعنوان اولین بانک کشور ارایه خدمات بانکی از طریق اینترنت را از آبانماه سال 1385 آغاز و با توجه به سهولت و مزایای این سیستم تاکنون نزدیک به 90 هزار نفر عضو سیستم بانکداری اینترنتی این بانک شده اند.

 

- انتقال وجه به حساب مشتریان کلیه بانک ها

بانک صادرات ایران بعنوان اولین بانک کشور سیستم انتقال وجه اینترنتی به کلیه بانکهای کشور را راه اندازی نمود. به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران در راستای جوابگویی به انتظارات مشتریان، تامین رفاه، جلب رضایتمندی و همچنین صرفه جویی در وقت و هزینه آنان، سیستم انتقال وجه اینترنتی از بانک صادرات به کلیه بانکهای کشور امکانپذیر شده است. بر اساس این گزارش کلیه مشتریان سرویس بانکداری اینترنتی بانک صادرات می توانند باورود به بخش عملیات حساب سایت بانکداری اینترنتی و انتخاب گزینه انتقال وجه بین بانکی(ساتنا)راسا و بصورت آن لاین تا سقف 60 میلیون ریال نسبت به انتقال وجه به حسابهای مشتریان کلیه بانکهای کشور اقدام و از این خدمت نوین بهره مند گردند. گفتنی است متقاضیان استفاده از این خدمت نوین می بایست به سایت بانک صادرات ایران به آدرس www.bsi.ir مراجعه نمایند و پس از تکمیل فرم عضویت بخش بانکداری اینترنتی و دریافت دستگاه رمز ساز (otp) قادر خواهند بود از خدمات متنوع سیستم بانکداری اینترنتی شامل ؛ انتقال وجه به حسابهای بانک صادرات و کلیه حسابهای بانکهای کشور، پرداخت قبوض، تعیین مبلغ چک و مشاهده صورتحساب استفاده نمایند. لازم بذکر است بانک صادرات ایران بعنوان اولین بانک کشور ارایه خدمات بانکی از طریق اینترنت را ازآبانماه سال 1385 آغاز و با توجه به سهولت و مزایای این سیستم تا کنون نزدیک به 90 هزار نفر عضو سیستم بانکداری اینترنتی این بانک شده اند.

 

- مشاهده صورتحساب

مانده حساب :

با استفاده از این گزینه میتوانند در هر لحظه مانده حسابهای متمرکز سپهر خود را مشاهده نمائید.

خلاصه حساب :

با استفاده از این گزینه می‌توانید کلیه حسابهای خود در سیستم متمرکز سپهر را مشاهده کرده و از وضعیت آخرین تراکنش و مانده حساب خود مطلع شوید.

صورت حساب 30 گردش آخر :

با استفاده از این گزینه می‌توانید در هر لحظه سی گردش آخر حساب متمرکز سپهر مورد نظر خود را مشاهده نمائید.

صورت حساب دوره‌ای :

با استفاده از این گزینه می‌توانید صورت حساب متمرکز سپهر خود را در محدوده تاریخ مشخصی مشاهده نمائید.

 

- پرداخت قبوض

با استفاده از این گزینه می‌توانید با وارد نمودن شناسه قبض و شناسه پرداخت مندرج در قبض نسبت به پرداخت قبوض همگانی خود اقدام نمائید . ضمناً اگر این قبض قبلاٌ از این طریق یا طرق دیگر ، نظیر تلفنبانک پرداخت شده باشد مجدداً پرداخت نخواهد شد و رسید آن قبض ارائه می‌شود.

 

- تعیین مبلغ چک سپهر

این سرویس از خدمات جدید بانکداری اینترنتی می باشد و به مشتری امکان می‌دهد مبلغ چک های صادر شده خود را همراه با شماره چک و تاریخ آن به بانک اعلام نماید تا در هنگام پرداخت مبلغ چک، اپراتور بانک متوجه مخدوش بودن یا جعل چک ( در صورت جعل مبلغ آن) قرار گیرد.

مشتری می‌تواند به نحو ذیل نسبت به تعیین مبلغ اقدام نماید:

- مشتری پس از ورود به سیستم بانکداری اینترنتی، از طریق منوی« خدمات چک » اقدام به انتخاب گزینه « تعیین مبلغ چک » نماید.

- پس از باز شدن صفحه مورد نظر، شماره چک ( شامل سری و شماره چک به ترتیب از چپ به راست )، شماره حساب مبلغ چک را وارد نماید و کلید « ادامه » را کلیک نماید.

- در صفحه دوم موارد وارد شده در صفحه اول پیش نمایش داده می‌شود و مشتری باید نسبت به امضای الکترونیکی آن اقدام نماید ( این امضا همانند امضای الکترونیکی انتقال وجه می‌باشد و راهنمای آن در اختیار مشتری می‌باشد) و کلید تایید را کلیک نماید.

- بعد از این مرحله اطلاعات وارد شده در سیستم متمرکز سپهر ذخیره می شود. هر شعبه که اقدام به پرداخت مبلغ فوق نماید، اپراتور مبلغ وارد شده توسط مشتری را مشاهده می‌نماید.

 

- انتقال وجه بین انواع حساب های سپهر

انتقال وجه به حساب خود شخص :

با استفاده از این گزینه می‌توانید صورت حساب حساب متمرکز سپهر خود را در محدوده تاریخ مشخصی مشاهده نمائید.

انتقال وجه به حساب سایرین :

با استفاده از این گزینه می‌توانید مبلغ مورد نظر را از یک حساب متمرکز سپهر خود به حساب متمرکز شخص دیگر منتقل نمائید.

دریافت تائید رسید :

با استفاده از این گزینه می‌توانید توسط شماره پیگیری سیستم بانکداری اینترنتی ، شماره حساب بدهکار و یا محدوده زمانی واریز وجه اقدام به گرفتن تائید رسمی نمائید.

 

- شرایط عضویت و راهنمای استفاده

مشتریان در سیستم بانکداری اینترنتی به دو گروه حقیقی وحقوقی تقسیم می‌شوند و باید برای عضویت در این سیستم به نوع مشتری خود توجه نمایند.

مراحل عضویت برای اشخاص حقیقی :

- پس از وارد کردن اطلاعات مربوط به تاریخ تولد ، شماره حساب ، شماره مشتری و شماره شناسنامه ، کد کاربری 7 حرفی ( حرفی ، عددی یا ترکیب هر دو) انتخابی خود را وارد نمایند.
تذکر مهم : شماره حساب وشماره مشتری بایستی بطور کامل وارد شوند بدین معنی که اگر قبل از اعداد یک یا چند صفر وجود دارد ، آنها را نیز باید وارد نمایید. تذکر مهم : سیستم استفاده از 7 حرف انتخابی شما یک کد کاربری 10 حرفی تولید و به شماه اختصاص خواهد داد .

- رمز عبور خود را باتوجه به موارد داخل پرانتز ذیل آن انتخاب نموده و در قسمت مربوط به آن وارد کرده و درقسمت ورود مجدد نیز عیناٌ وارد نمایید.
تذکر مهم : رمز عبور خود را کاملاٌ محرمانه تلقی نموده واز فاش کردن آن به سایرین اکیداٌ خودداری فرمایید. این رمز برای پیگیریهای آتی مشتری است وبرای ورود به سایت به کار نمی‌رود .

- کلید انتخاب شعبه را فشار دهید تا صفحه مربوط به فهرست شعب ظاهر گردد . ازفهرست مذکور ، شعبه مورد نظر خود را ( شعبه افتتاح کننده حساب) برای مراجع بمنظور احراز هویت حضوری و دریافت دستگاه رمز یاب ( OTP) و عقد قرارداد مربوطه ، انتخاب نمایید.

- عبارات وارد شده در تصویر را در جای مربوطه وارد و کلید تایید را فشار دهید .

- شماره پیگیری و کد کاربری 10 حرفی تابید شده توسط سیستم را یادداشت نمایید.
تذکر مهم : در حفظ ونگهداری اطلاعات شماره پیگیری و کد کاربری 10 حرفی کاملاٌ دقت نمایید ، در صورت از دست رفتن این اطلاعات امکان فعال سازی مشتری و استفاده شما از سیستم وجود نخواهد داشت .
تذکر مهم : کد کاربری 10 حرفی ارائه شده توسط سیستم را کاملاً محرمانه تلقی نموده و از فاش کردن آن نزد دیگران اکیداً خودداری فرمایید.

- جهت احراز هویت به شعبه‌ای که در بند 3 ( شعبه افتتاح کننده حساب ) انتخاب نموده‌اید مراجعه وشماره پیگیری خود را به مسئول مربوطه ارائه و فرم را تکمیل نموده ، دستگاه رمز یاب خود را دریافت نمایید.

- پس از یک روز کاری شما میتوانید با استفاده از کد کاربری 10 حرفی ودستگاه رمز یاب دریافتی از شعبه به سیستم بانکداری اینترنتی وارد شده و از امکانات آن استفاده نمایید.

مراحل عضویت برای اشخاص حقوقی :

مشتریان حقوقی نیز مانند مشتریان حقیقی تمامی مراحل بالا را پس از وارد کردن مشخصات مشتری حقوقی بایستی طی نمایند ودرهنگام مراجعه به شعبه مربوطه علاوه بر شماره پیگیری ، معرفی نامه رسمی از موسسه مربوطه جهت تحویل دستگاه رمز یاب ، ضروری می‌باشد.

درخواست عضویت :


با استفاده از این گزینه می‌توانید جهت عضو شدن در سیستم بانکداری اینترنتی اقدام نمائید .

درخواست دستگاه رمز یاب جدید :


با استفاده از این گزینه چنانچه دستگاه رمز یاب شما مفقود ، خراب یا سرقت شده باشد ، درخواست دستگاه رمزیاب جدید بنمائید.

امکان غیر فعال نمودن شناسه مشتری :


چنانچه بخواهید برای مدتی شناسه مشتری خود را غیر فعال نمائید ، با استفاده از این گزینه میتواند درخواست خود را به بانک اعلام نمائید.
همچنین اگر در هنگام ورود به سیستم 3 بار رمز خود را اشتباه وارد کرده باشید سیستم بصورت اتوماتیک شناسه شما را غیر فعال می‌نماید.

درخواست فعال سازی شناسه مشتری :


چنانچه یکی از مواردی که در بند قبل ذکر شد اتفاق افتاده باشد با استفاده از این گزینه میتوانید درخواست فعال شدن شناسه مشتری خود را به بانک اعلام نمائید.


درصورت بروز هر نوع اشکال و یا داشتن سوال می‌توانید با شماره تلفنهای 66706035 یا66739861 و همچنین شماره تلفنهای امداد مشتریان( 66739766) تماس حاصل فرمائید.

 

نویسنده : امین : ٢:٠۱ ‎ق.ظ ; ۱۳۸۸/٧/٢٤
Comments پيام هاي ديگران ()      لینک دائم